Persoonlijk

Erik Bekkering is een ervaren en ondernemende manager op het gebied van commerciele vraagstukken rond sales, marketing en externe/interne communicatie.

“ Passie voor de klant ” is hierbij de drijfveer.Famous-Facebook-Status-24585-statusmind.com

Hij heeft ruim 17 jaar in lijnmanagementfuncties gewerkt bij gerenommeerde bedrijven als Procter&Gamble, Delta Lloyd en PcM Uitgevers. Sinds 2003 werkt hij bij (middel) grote organisaties als interim-manager en sparring partner voor directies.

Klantgerichte marketing met het bouwen van duurzame klankrelaties) en verander management zijn de centrale thema’s in zijn carrière, gekoppeld aan een brede businesservaring in diverse bedrijfstakken.

Hij heeft leiding gegeven aan complexe veranderingsprocessen met als persoonlijk credo “… wie het beste met verandering omgaat is de winnaar in de toekomst…”

Het kenmerk van de werkwijze van Erik Bekkering is om complexe commerciële vraagstukken structuur en richting te geven. Focus en ambitie zijn terugkerende thema’s bij zijn opdrachten,

De bijbehorende veranderingen die voorkomen uit de gekozen strategie, worden uiteindelijk door het “ Organizational Design Model” verankerd in de organisatie.

Deze aanpak is pragmatisch en dienstverlenend. Het beoogde resultaat staat centraal.

Pro-activiteit, productiviteit en oog hebben vóór en het ontwikkelen van de kwaliteiten van medewerkers zijn kenmerkend voor zijn manier van werken.

Erik Bekkering ondersteunt organisaties bij

  • het vaststellen van de visie en strategie
  • strategisch merk- en klantenmanagement
  • projectbegeleiding en interim management
  • training en coaching

Daarnaast is hij een meedenkende en kritische sparring partner voor directies.